söndag 27 november 2011

När första ljuset brinner...

Idag är det söndag och 1:a advent. Jag har längtat länge efter denna dag och nu är den äntligen här. I alla år har jag alltid tyckt särskilt mycket om advent och jul. Jag älskar dessa tider då man får tända en massa ljus, det är så mysigt. I morse tände vi det första ljuset när vi åt frukost, mysfaktorn var hög.

Natten däremot har inte varit bra. Jag vaknade vid 02 och hade frossa samtidigt som jag var helt genomsvett. Hade 38.4 i feber igen och kände mig inte alls piggelin. Men efter lite febernedsättande var jag feberfri i morse. Får se hur länge det håller sig.

I eftermiddag är det tomteparad här i stan. Tyvärr så är det storm och spöregn här. Men jag hoppas det lugnar ner sig tills det är dags att traska upp till stan och kika på paraden. Vet ju att Joppe kommer att bli jätteglad när han får se djuren, tomtarna och luciorna.


2 kommentarer:

  1. Ja,vi skulle också åka och kolla tänkte jag, men med det busvädret som är känns det ju inte aktuellt. Tråkigt eftersom det är typ det mysigaste som händer i Skara, så jag hoppas att det lugnar ner sig...Ha en bra första advent och hoppas din mjölkstockning avtar snart! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Där fick jag ju svaret på min förra fråga... Hoppas du mår bättre nu! Det trista vädret gör att lite av julstämningen har svårt att infinna sig, men det blir nog bra till slut i alla fall :-) Kram

    SvaraRadera