fredag 25 november 2011

Syskonkärlek

I tisdags skrev jag ett inlägg om "Att bli storebror", där jag skrev om hur Joppes reaktion var när han fick en lillebror. Nu har några dagar till gått och jag kan redan se en stor skillnad på Joppe. Numera vill han gärna gå fram till Molle, han klappar honom fint, kramar, pussar och håller handen. Det är helt underbart att se! Joppe kräver dock fortfarande mycket uppmärksamhet och det tror jag att han lär göra ett bra tag till, vilket inte är så konstigt. Men vi kämpar på med att ge honom allt och lite till. Som tur är så är Molle (än så länge) en väldigt snäll liten bebis som mest ligger och sover sött och som inte kräver så mycket.
Syskonkärlek

6 kommentarer:

  1. Åå vilka underbara bilder, hjärtat smälter!
    Uppmärksamheten kommer Joppe troligen kräva en längre tid och av egen erfarenhet vet jag att svartsjuka alltid kommer finnas lite utav samtidigt som storebror alltid tar lillebrors parti hemma hos oss om Melvin hittar på rackartyg så tycker R synd om honom när han får skäll, dom är försöta dem små <3

    SvaraRadera
  2. Vilka fina barn du har. Härliga bilder!

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder! Det är två fina killar ni har :-)

    SvaraRadera
  4. De är så fantastiskt fina Linda!
    Måste vara finaste bröderna någonsin!
    o med dig som mamma så är det som upplagt för att
    bli änna riktiga charmörer!KRAM på dig fina

    SvaraRadera
  5. Så härligt att se dom ihop så <3 ang vagnen din så var jag förbi babyproffsen idag och då hade dom en sån inne.. även om vi nu inte ska ha syskonvagn så klämde å kände jag på den å gick ett varv i butiken med den. Jättesmidig ju. Bredden v ju nästan som en vanlig.. Joline va dock för lång för sittdelen.. De v lixom så hon nuddade sufletten nästan. Men kul art se den irl när vi hade väarna förbi.. Helgens planer, jaadu jag vet inte.. Borde åka och storhandla men känner mer för att bara tända ljus å slänga upp benen i soffan så de får bli va de blir hehe.. Ni då? Jaa förståss pynta lite kanske :-) de får ju inte glömmas..

    SvaraRadera