måndag 26 december 2011

Annandag Jul

I morse åkte jag, Petra och Maja iväg till Skövde för att besöka Polarn o Pyrets mellandagsrea. Det var tre förväntansfulla tjejer som satte sig i bilen och pratade om vad som skulle shoppas. När vi väl kom dit, vi var näst först, skyndade vi oss in och fick första tjing på kläderna. Sen fylldes butiken väldigt fort, hur mycket folk som helst. Jag hittade tyvärr inte så mycket till Joppe (bara en tröja) men Molle fick några bodies och en pyjamas. Jag hade velat ha fleecetröjor till både Joppe och Molle men tyvärr fanns det inga i de storlekarna jag ville ha. Men det var riktigt kul att få shoppa tillsammans med mina fina vänner.

När jag kom hem fick jag dock en chock, en stor chock kan jag tillägga. Jonas hade precis matat Molle med nappflaska (jag hade pumpat ur på morgonen) och Joppe lekte snällt i sitt rum...TRODDE Jonas. När vi kom in i hans rum hade han fått tag på en svart penna och målat på hela sin säng, lakan, bord, stereo, gosedjur, leksaker, golv...ja det fanns nog ärligt talat knappt inte en sak han inte hade målat på. Tack och lov så var det en whiteboardpenna han hade fått tag i, så det gick lätt att torka bort. Men herregud vad jag fick panik när jag såg hans rum. Tänk om det hade varit en permanent penna...

Jonas åkte på att tvätta rent Joppes rum medan vi andra började äta taco-lunch tillsammans med mina föräldrar, Moster C och Patrik. Det var nämligen deras avskedslunch, de åkte tillbaka till Sälen direkt efter vi hade ätit upp. Det blev verkligen tomt här hemma när de åkte och vi saknar dem redan...

1 kommentar:

  1. Mysig med shopping, men mindre mysigt med svartmålat rum! Verkligen skönt att det gick att få bort!

    SvaraRadera