måndag 26 december 2011

Juldagen

Eftersom vi har haft fullt upp nu i dagarna ligger jag lite efter med bloggningen. Hur som helst så kommer jag snabbt att redogöra lite för gårdagen, nämligen juldagen. På juldagen var det dags att fira jul igen, vi hann nämligen inte öppna klart julklapparna på julafton. Vilket i och för sig passade bra eftersom Patrik kommit tillbaka från Hamburgsund. Vi åt julbord tillsammans och efter det gick Jonas iväg till den årliga bowlingen med Skara HK. Vi andra satte oss ner hemma hos mina föräldrar och hade julklappsöppning. 

 Moster C passade på att mysa med Molle medan Patrik och Joppe myste till Teletubbies

När julklapparna var utdelade och Jonas hade kommit hem igen började jag att förbereda middagen vi skulle bjuda mina föräldrar samt Moster C och Patrik på. Jag gjorde kycklingfilé med soltorkade tomater och en god sås samt ungsrostade klyftpotatisar och morötter. Jonas hade ansvar för efterrätten och han bjöd på creme brule. Efter middagen lekte vi paketleken och hade trisslottsskrapning. En mycket trevlig dag och kväll med familjen.

1 kommentar:

  1. Ännu en mysig dag! Ni ser verkligen ut att haft bra juldagar!

    SvaraRadera