onsdag 21 december 2011

Stryka ett streck

Förmiddagen har inte alls varit rolig här hemma. Joppe vaknade tidigt i morse vilket har medfört att han inte varit på sitt bästa humör direkt. Han har busat och gjort saker som han vet att han inte får göra. Exempelvis vid lunchen så kastade han mat över hela (ja nästan i alla fall) köket. Han har även gjort sönder halmbocken vi har under granen...i smyg till och med. Hittade den stackars bocken bakom en dörr helt slaktad. Han har gett vår nya tv några "fina" smällar med sin hårborste. Tack och lov blev det inga märken, men jag inser nu att det var tur att vi barnförsäkrade tv:n. Nu sover mitt lilla monster och jag hoppas att han vaknar upp som min vanliga glada älskade lilla Joppe.

I eftermiddag får vi besök av både Tant Emelie samt Petra och Charlie, det ska bli skoj! Sen lite senare ska hela lilla familjen hem till Maja och Jonas, även det ska bli skojsigt! Nu strycker jag ett streck över förmiddagen och ser fram enot en härlig eftermiddag.

Vår trädgårdstomte och hans lilla hus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar