tisdag 20 december 2011

Tjuv och polis

När vi kom hem från vår förmiddagspromenad passade vi på att stanna ute och leka i trädgården då vi ändå var påpälsade och Molle sov gott i vagnen. Joppe sprang med en gång till grannen bredvid för att se om deras katt var ute, vilket den inte var. Men så öppnades dörren och katten sprang ut till Joppes glädje. Jag blev lite mindre glad då katten beslöt sig för att leka tjuv och polis med Joppe. Joppe fick agera polis medan katten var tjuv. Katten sprang till andra grannar på gatan, Joppe kom springandes efter och till slut kom en andfådd mamma springandes med kameran i näven (jag hade liksom ingenstans att lägga den) och ropade "Jooooopppe KOM HIT". Men icke, Joppe har liksom inte förstått det där med att lyssna på vad man säger och göra som man säger. Till slut lyckas jag ta mig igenom några buskar och få tag i Joppe som argsint protesterar, han vill minsann fortsätta att jaga katten. Jag fick locka honom med att han skulle få åka bob, den dealen köpte han med en gång.

1 kommentar: