tisdag 24 januari 2012

Brrr så kallt

Idag är det ett riktigt vinterväder här i lilla staden, det är -11 grader och snön ligger vit. Det var riktigt kallt om kinderna när vi var ute i förmiddags. Molle fick jag pälsa på ordentligt, han har aldrig varit ute då det varit så här kallt. Tror nog det har varit som mest -1 då Molle varit ute och det är ju skillnad mot idag.

Just nu sitter jag här på golvet med datorn, bredvid mig ligger Molle i sitt gym och tränar. Det är så kul att se hur Molle verkligen försöker greppa sakerna som hänger i gymmet. Man kan riktigt se hur hjärnan sänder ut signaler och att armarna och händerna svarar med att försöka närma sig och greppa. Underbart att få se sitt barns utveckling!

Min andra lille älskling, nämligen Joppe är på förskolan idag. Förhoppningsvis ligger han just nu och sover där, men jag vågar inte hoppas för mycket. Antagligen sitter han istället vid ett bord och degar eller gör något helt annat. Men men det spelar ingen roll egentligen, han får ju sova när han kommer hem istället. Lite tråkigt för mig bara eftersom jag hellre vill ha honom vaken så vi kan mysa och leka.

Joppe verkar tycka att pappa ska köpa en ny tv,
han tycker inte att 50 tum räcker så han måste ligga på tv-bänken för att kunna se

4 kommentarer:

  1. Molle har det nog skönast när det är såhär kallt. Eftersom han ligger så inbäddad i liggkorgen =)

    SvaraRadera
  2. Max brukar också sätta sig precis framför teven ibland =)!

    var har du köpt de där ljuslyktorna i form av kronor? vet du om de finns på nätet nånstans?

    SvaraRadera
  3. Visst är det konstigt, barn vill alltid vara så nära tv:n :-)

    SvaraRadera
  4. Jobbigt när det är så kallt ute. *brr* Jag hoppas det blir vår snart!

    Gulligt foto. Hihi. :P

    Tack så mycket. :) Ja, vi kollade faktiskt kön och om det stämmer så är det en flicka jag har i magen. :)
    Jaa, jag hoppas också det inte blir något mer krångel med FK.

    SvaraRadera