tisdag 24 januari 2012

Dop

Idag lyckades jag (äntligen) få tummen ur och ringa Skara Pastorat för att boka Molles dop. Jag har tänkt ringa i säkert minst två veckor, men har glömt av det varje dag. Men nu så är samtalet avklarat och förhoppningsvis blir det som vi hoppas, jag ska få klara besked nästa vecka. Men det ser ljust ut än så länge i alla fall. Vi hade verkligen tur för den helgen vi vill ha dopet tjänstgör den prästen vi hade till Joppe och vi vill gärna att barnen ska ha samma präst. Perfekt!

Det har varit mycket fixande och trixande för att få dopet att gå ihop. Jag vill självklart att min syster och Patrik ska kunna vara med men de jobbar i Sälen och det är ju sportlov i feb/mars vilket ställer till det. Men nu har vi tagit ett datum som är efter alla sportlov så nu kan de komma hoppas vi. Eller hoppas....de har inget val ;)

Bilder från Joppes dop 19 juni 2010. Joppe var då 3 månader och 3 dagar.
Joppe döptes samma dag som kronprinsessan Victoria och Daniel gifte sig.

1 kommentar: