tisdag 24 januari 2012

Sovstrejkar

Den här dagen har gått väldigt fort trots att vi har gjort väldigt lite. Jag och Molle var och hämtade Joppe på förskolan och givetvis hade han inte sovit där. Nej nej han hade inte alls varit intresserad av att sova. Så det fick bli sängen direkt när vi kom hem, men det passade inte heller. Busungen satt istället och lekte med bilarna i mörkret. Jag bäddade istället ner honom i puffen och satte på en film med Teletubbies, i hopp om att han kanske skulle somna. Joppe lyckades se klart hela filmen förutom den sista minuten, då såg jag hur huvudet sakta föll åt sidan och att andningen blev djupare. Det blev en liten sovstund på 30 minuter i alla fall.

Annars har det inte hänt så mycket här, vi har lagat mat, lekt, varit och handlat och myst. Imorgon är det redan onsdag och vad vi ska hitta på då har jag inte bestämt än. Vi får se vad som händer helt enkelt. Nu ska jag gå och göra Molle sällskap i sovrummet, han sover gott i sin vagga och jag hoppas att han sover några timmar till innan det är dags för mat. Natti Natti!

Dagens Molle myser i soffan

4 kommentarer:

  1. ni är sååå välkomna hit å äta kolakakor :-)
    vilka dagar är joppe på dagis?
    kram

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt det där med sovstunden på förskolan alla gånger. Han klarar inte av att hålla humöret och ångan uppe hela dagen utan att sova? Kram

    SvaraRadera
  3. Sv; Ja om jag går själv är jag på förskolan på 5 minuter men med killarna tar det nog mer 10-15 minuter :-) Finns alltid så mycket att kolla på på vägen...

    SvaraRadera
  4. Ja fy denna feber alltså. Melvin har varit hemma en vecka idag, ännu syns ingen feber till, så jag håller tummarna för att båda barnen kan kila i väg i morgon, men jag vågar inte hoppas för mycket...

    Ja ibland undrar man hur barnen hittar energin trotts lite sömn, hoppas han sover lite mer idag.

    SvaraRadera