lördag 28 januari 2012

Fixarlördag

Idag har vi haft en ritkigt fixardag här hemma. Jonas har tapetserat en fondvägg i Joppes rum och en fondvägg i Molles rum. Så skönt att äntligen få det gjort! Är ni intresserade av att se hur det blev så får ni kika in här i bloggen imorgon, då kommer det upp bilder. Vi hann även med att städa hela hemmet, vilket känns så skönt. Jonas städade i och för sig det mesta, han är duktig han. Jag fick mest ansvara för att ta hand om barnen, vilket faktiskt är betydligt mer krävande än att städa. Tro mej :)

Efter städningen och nattningen av Joppe åt jag och Jonas mysmiddag i soffan samtidigt som vi såg på den senaste filmen av Arne Dahl. Ikväll blev det oxfilé, pommes, vitlöksbea och sallad. Smarrigt värre! Jag lyxade även till det med Pepsi Max, ja ja ett glas rött hade givetvis suttit bättre, men ammar man så ammar man. Nu ska jag alldeles strax ge Molle lite mat, innan vi säger hej då till lördagen och sovet gott! Imorgon bitti är det dags för söndagsfrukost igen och då är det vi som bjuder in våra vänner, ska bli gott och kul!

Kvällens middag

4 kommentarer:

  1. Så mysig dag med fixande hemma och avsluta med lite middag!!
    Så kul att ni har era söndagsfrukostar, jag och mina tjejer kör ju måndagsmiddagar varje vecka. Älskar de stunderna och så kul att man håller på små vardagstraditioner :)
    Hoppas joppe är okej och förstår hur jobbigt det måste kännas med operation och allt. Men ni gör det bästa ni kan för honom och det kommer såklart gå jätte jättebra.

    Kram på er alla!

    SvaraRadera
  2. åhh va skoj med fixar bilder...väntar redan!!! ha en mysigt söndagsfrukost...kram kram

    SvaraRadera
  3. Gud va gott det såg ut :)
    Dessutom blev jag nyfiken på rummen - kan du inte visa bilder ?
    Ha en skön dag !! Kram

    SvaraRadera
  4. Åh så gott det såg ut! Mysigt med middag och film, det kan behövas efter en fixarlördag :-) Kram

    SvaraRadera