lördag 21 januari 2012

Lördag morgon

Igår kväll orkade vi inte laga någon god fredagsmiddag så vi valde att köpa latmat. Det blev thaimat (kyckling i röd curry) för mig och pizza till Jonas. Jonas gillar inte thaimat, vilket jag har väldigt svårt att förstå hur man inte kan göra det. Det är ju hur gott som helst! På Da Vinci i Skara har de den bästa kyckling i röd curry jag någonsin ätit, till och med godare än i Thailand. Under tiden vi åt kikade vi på "På Spåret" och vid 22:00 valde jag att gå och lägga mig, jag var så trött efter natten som varit.

Idag är jag betydligt piggare och vi satte igång morgonen med att bada Molle. Molle har haft skorv-salva i hårbotten över natten som behövdes sköljas bort. Joppe fick inte skorv så tidigt vad jag minns men Molle hade fått riktigt mycket men nu är det nästan helt borta. Nej nu ska vi ta tag i städningen här hemma, den hanns inte med i torsdags så nu ska dammråttorna bort...ja för några få dagar i alla fall.

Nybadad liten Molle

1 kommentar: