tisdag 21 februari 2012

Fettisdagen och 3-månaderskontroll

I morse lämnade vi Joppe på förskolan, han blev jätteglad och ville inte ens säga hejdå till mig. Han har inte varit där på ungefär 2 veckor så han har nog saknat förskolan. Efter lämningen skyndade jag och Molle vidare till BVC för 3-månaderskontroll och vaccination.

Vaccinationen gick bra, men lite skrik och tårar kom det vid den andra sprutan. Den sved nog till ordentligt i det lilla låret. Som tur är försvann tårarna snabbt. Molle väger numera 6090 g och är 64 cm lång. Lillprinsen växer som han ska och följer sina kurvor bra.

På vägen hem från BVC svängde vi förbi hemma hos Petra och Charlie. Vi fick en inbjudan via sms som vi inte kunde tacka nej till. Petra och Charlie bjöd på jättegoda hemmagjorda semlor och även på lunch. Fiskgratängen var hur god som helst, så det receptet tog jag omedelbart.

Molle passade på att sova i Petras soffa, han var nog trött efter vaccinationen

2 kommentarer:

  1. skönt att vaccinet ändå gick så bra då...å växer de gör han sannerligen ju!! kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott med semla.. Mums!! Jag har redan ätit alldeles för många!!

    Det tycker jag att du ska göra. Är ju stort sett samma som vårkollektionen andra färger bara typ. Dem ändrar ju inte så mycket på deras kläder mer än färgerna i stort sett. Gå in på babyshop så finns hela kollektionen där. Hoppas du hittar något att shoppa =)

    SvaraRadera