lördag 18 februari 2012

Handbollskväll

Igår när Sara var här frågade hon om vi inte skulle med och kika på handboll på kvällen, då Skara HK spelade hemmamatch. Jag tyckte det lät rätt kul, vi brukade ofta gå på handboll förr men sen barnen kom har det blivit väldigt sällan. Jonas spelade förr och då var jag alltid där och kollade och när han blev skadad så gick vi och kollade på matcherna ändå. Men igår kväll åkte vi faktiskt iväg till idrottshallen för att kika på matchen. Joppe tyckte det var helfestligt att få springa runt och klättra överallt. Jag och Jonas fick arbeta i skift för att orka med honom. Att sitta med en sovandes Molle i knät är betydligt lugnare.

När det var paus/halvlek fick Alfred och Joppe springa ner på planen och leka. Sara hade med sig bollar till dem så de "spelade" lite handboll och sprang runt. De hade verkligen jättekul! Men jag kan lova er att unge Herr Lundberg (ja Joppe alltså) INTE uppskattade att andra halvlek började och han var tvungen att gå upp på läktaren igen. NEJ NEJ NEJ! Han vrålade, skrek och grät i stort sett ända tills matchen var över. Ja det är faktiskt sant. Han skulle minsann ner på planen igen och röja runt och han hade ingen förståelse för att det inte gick då matchen var igång.

Det slutade med att jag fick gå ut och leka vid kiosken med honom tills matchen var över, där ute hade vi springtävling. Joppe gillar att tävla och han fick vinna varje gång, jag vill inte ha något mer skrikkalas, även fast jag också vill vinna. När matchen var slut åkte skorna av igen och Joppe fick återigen härja fritt på handbollsplanen, oj så glad och lycklig han blev igen!

 Alfred och Joppe kikar på matchen. Fast Joppe har redan här spring i benen och vill inte sitta still.
 Lycka, för Joppe, är att få springa fritt på handbollsplanen. Här tillsammans med Pappa och Alfred.
Kanske blir dessa två Skara HK:s stjärnspelare om några år ;)
Molle satt antingen i bärselen hos sin pappa eller sov i mammas knä.

2 kommentarer:

  1. Åh va GÖTT Molle ligger hos dig... Ser helt underbart ut att vara så avkopplad :)

    SvaraRadera
  2. om sisådär 15 år, ska jag minnas just det här inlägget då Joppe gör landslagskarriär :-) Handboll är ju jättekul! Låter som en väldigt trevlig kväll! Kram

    SvaraRadera