söndag 19 februari 2012

Middag och Music Quiz

Igår kväll var vi bjudna på middag samt invigning hemma hos min kusin Mallan och hennes Michael . Även mina föräldrar var bjudna så vi var ett härligt gäng! Mallan och Michael har renoverat hela köket och det var helt fantastiskt fint och självklart vitt :)  När vi kom dit fick vi festliga välkomstdrinkar och goda tilltugg som serverades i det fina köket.

Sedan flyttade vi in i vardagsrummet där det serverades en jättegod varmrätt som vi glatt mumsade i oss. Efter varmrätten slog vi oss ner i soffan och kikade på Melodifestivalen. Joppe hittade godisskålen och mumsade i sig Ahlgrens bilar, nappar och choklad. Är det fest så är det!

Min drink till höger och Joppes till vänster
Varmrätten är serverad!
Spana in Joppes fina plats han fick sitta på, han var helnöjd, perfekt höjd.
Joppe myser hos sin syssling Elin och på andra bilden sitter mina tre killar i soffan och kikar på Ipad/Melodifestivalen
Jag och mina killar
Kvällens smarriga efterätt

Vi blev även bjudna på en helt underbart god efterrätt som jag aldrig tidigare ätit, mums säger jag bara. Joppe somnade inte som vanligt utan höll igång ända fram till kl 23:57 (för att vara exakt). Då somnade han i soffan bredvid sin mormor som snällt satt och myste med honom. Vi hade då börjat lite lätt med kvällens Music Quiz som Michael var ansvarig för. Mallan och Jonas var överlägset bäst på musikfrågorna och det var jämt mellan dem hela tiden. Det slutade i alla fall oavgjort...typ.. Men Jonas blev utnämnd till vinnare och fick pris.

Vid 01:30 åkte vi hemåt, trötta, mätta och glada efter en toppenkväll!

5 kommentarer:

  1. Carro-Mamma till Elsa o Max19 februari 2012 kl. 18:52

    Mysigt! Gud vilken fin tunnika du har, det strålar om dej :) o efterätten då? Kan du be om receptet ;) blev sååå sugen nu!

    kram kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilken mysig blogg du har:).
    Blev oxå väldigt sugen på receptet,så kan du inte lägga ut de:)
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  3. Låter som en väldigt mysig kväll, och vilken efterrätt! Ser ju supergod ut!

    SvaraRadera
  4. Tack för fina ord!
    Ser 5 lydiga vuxna på en bild. Lindas ord: nu sitter ni still för jag tar utan blixt! :) Hahaha.
    Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Ser verkligen ut att ha varit en toppenkväll! Vad fint de ser ut att ha det =)!

    SvaraRadera