tisdag 27 mars 2012

Gnäll- och skrikfest

Tisdagen har bara flugit iväg och jag har inte ens hunnit starta datorn förrän nu och då på grund av att räkningarna behövdes betalas. Men givetvis hinner jag med ett litet blogginlägg nu på kvällskvisten. Snart börjar Desperate Housewives men jag tror inte jag orkar stanna uppe och se klart på kvällens avsnitt. Får bli att snegla lite nu medan jag bloggar.

Jag är rejält trött idag och jag har längtat efter att få krypa ner i sängen hela eftermiddagen. Både Joppe och Molle har varit gnälliga i eftermiddag och Molle har till och med bjudit på skrikfest. Och en trött och sliten mamma går inte ihop med en skrikig Molle. Nu sover han gott i sin vagga i alla fall och jag njuter av tystnaden. Joppes gnälliga humör berodde på att han inte somnade på vilan på förskolan idag och när han kom hem hade han inga planer på att sova heller. Det var en trött och gnällig Joppe som stupade i säng 19:15 nu ikväll.

Joppe hade i alla fall haft en bra dag på förskolan, han var så glad i morse då jag lämnade honom där. De var ute på gården när jag lämnade honom och han sprang glatt iväg och jagade några kompisar medan han ropade "hejdå mamma". De hade även haft kalas för Joppe där idag, ätit glass ute i solen.

"Joppe Bus"

2 kommentarer:

  1. Goaste Joppe!så jäkla sköna bilder!
    O visst är det HELT underbart att det funkar så bra med förskolan??(anstränger mig allt för att inte säga dagis...)
    Victor älskar oxå stället o det gör en så glad!
    Hoppas ni får världens bästa dag idag!KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en mindre gnällig dag idag! kram

    SvaraRadera