måndag 26 mars 2012

Molles dopdag 24 mars 2012

I lördags var det dags för vår älskade lille Molle att döpas. När jag vaknade upp på morgonen lyste solen och jag hade förhoppningar om en helt fantastisk dag. Tyvärr vaknade inte Jonas lika pigg som jag. Jonas mådde jättedåligt, ont i magen, skakig, yr och illamående. Nej, tänkte jag, inte detta dop också. Vi verkar nämligen ha en väldigt otur när det kommer till att döpa våra barn. Men Jonas beslöt sig att samla mod till sig och klara av själva dopet i kyrkan. Och det gjorde han tack och lov, lite blek på nosen men han var där och det var det viktigaste.

Molle skötte sig exemplariskt, inga ledsna miner utan han verkade trivas med att stå i centrum och att få lite vatten på huvudet var inga problem. Molle valde att äta upp hela sin hand samt att ha hela den blåa rosetten i munnen, så han hade förmodligen fullt upp ;) Jag är oerhört tacksam över att mina fina vänner Petra och Maja var snälla och läste ur evangeliet och bibelläsning. Jag är även tacksam över att ha våra fina faddrar vid vår sida, Moster C och Farbror Peter.

Prästen Ellinor var som vanligt helt suverän, hon döpte Joppe också och hon är så lätt och pratar om lite allt möjligt. Under Molles dop pratade hon t.ex. om Emil i Lönneberga. Är så glad över att hon tjänstgjorde denna helg.

Här kommer lite bilder från kyrkan, bilderna är tagna av min kära vän Petra:

Dagens huvudperson: Molle i sin dopklänning
Fler bilder kommer i nästa inlägg...

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni hade en bra dag och att Jonas blev piggare under dagen. Molle är ju helt bedårande i alla fall! Kram

    SvaraRadera
  2. Finaste finaste ni!!
    o mOlle då.... SÖTONGE!Inte många "män" som kan klä upp en klänning inte!
    f´låt att jag inte "grattat" till dopet innan,men många ggr läser jag numera genom telefonen o det tar ju 100 år att kommentera...

    Puss o kram

    SvaraRadera