måndag 19 mars 2012

Om man ändå kunde dela på sig

Här hemma har vi ingen rolig dag alls. Den nya veckan började inte alls bra då Joppe har blivit sjuk. Inatt har vi knappt sovit någonting vilket resulterar i att vi alla är riktigt trötta idag. Jonas är och jobbar och jag är hemma med barnen. Men det är minsann inte lätt att vara hemma med två barn varav den ena är sjuk och den andre vill hela tiden bli buren och vara nära. Vore inte helt fel om man kunde dela på sig en dag som denna, att halva jag låg och myste bredvid Joppe i soffan och den andra delen av mig låg och gosade med Molle tätt intill. Jag vill nämligen inte helst att Molle är i närheten av Joppe eftersom Molle ska döpas på lördag och då vill jag att vi alla ska vara glada och friska.

Kvällen innan Joppes dop blev det ambulans med Joppe och det var svårt att dagen efter kunna njuta av att vår lille Joppe döptes eftersom vi alla vara oroliga för honom samt att vi inte hade sovit på hela natten. Den här gången (när det är dags för Molles dop) hade jag givetvis hoppats på att vi kunde vara glada och att alla mår bra. Förhoppningsvis piggnar Joppe till fort och vi andra slipper bli smittade....S N Ä L L A ! ! !

Sjuk liten 2-åring

5 kommentarer:

  1. Åh alla dessa sjukdommar knäcker en verkligen.. hoppas han piggar på sej snabbt!

    SvaraRadera
  2. Carro-Mamma till Elsa o Max19 mars 2012 kl. 18:24

    Stackars Joppe lille :( Hoppas han piggnar till och att dopet blir lyckat, så ses vi nästa vecka istället :)

    kram kram

    SvaraRadera
  3. Stackars liten. Det är otäckt vad mycket sjukdomar det går runt nu! På mitt jobb har det varit jättemånga sjuka. En dag förra veckan var 6 barn av 34 är där. Helt sjukt!!

    varför fick Joppe åka ambulans?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det här med o kunna dela sig vore inte fel.. Man får klona sig ;) Hoppas Joppisen kryar på sig snabbt och att Molle håller sig frisk. Och även du och Jonas.

    SvaraRadera
  5. Usch vad jobbigt att han blev sjuk igen så fort, känns inte som det var så länge sen han var dålig... Kram

    SvaraRadera