onsdag 28 mars 2012

Spontan lunch

I morse fick jag ett sms av Petra, hon undrade om jag hade lust att ta en utefika i det fina vädret. Visst ville jag det! Men det fina vädret...hmm...det försvann lika fort som sms:et kom fram. För när vi väl var klara för att möta upp Petra var det kallt och blåsigt och solen den ville inte visa sig det minsta. Istället blev himlen allt mörkare och regnet hängde i luften. När vi mötte upp Petra och Charlie så beslöt vi oss för att gå och ta en lunch på Enjoy istället för en fika. Det var ändå lunchtid och våra magar kurrade. På Enjoy fick vi mycket god lunch, jag valde caesarsallad och Petra valde dagens fisk.


Lagom till att vi ätit färdigt och kom ut började det att duggregna, så vi gick bara en liten sväng på stan innan vi skiljdes åt. Både Molle och Charlie var rejält trötta och somnade i sina vagnar. Nedan ser ni söte Charlie sovandes i sin vagn.
Nu har jag och Molle varit och hämtat Joppe på förskolan. Han sov när vi kom och jag blir lika glad varje gång jag hämtar honom och han sover. Vet att han mår så mycket bättre av att få sova där och det är skönt de gånger han somnar. Hur gick det förresten med min sovdag?!?! Ja den förstörde Petra ;) Nej då, att träffa henne gör mig pigg och glad också, sova får jag göra ikväll istället.

2 kommentarer:

  1. Härligt med spontan lunch! Det kan vara värt det, trots att den tänkta vilan gick åt skogen :-)

    SvaraRadera
  2. ooh gott gott gott
    älskar ceasar sallad :D

    SvaraRadera