lördag 28 april 2012

Födelsedagsmiddag

Igår kväll bjöd jag Jonas på en födelsedagsmiddag här hemma. Han blev jätteglad och vi hade en riktigt mysig middag tillsammans. Joppe och Molle var givetvis också med och firade pappa Jonas. Några presenter fick han tyvärr inte, då han bara önskade sig golfgrejer som han beställer från England. Och en sådan beställning är det inte värt att jag gör, för då blir det säkert helt fel. Därför får han själv beställa någon dag, så betalar givetvis jag (en liten del i alla fall).

Förrätt
Baconinlindad sparris med vitlöksbröd

Varmrätt
Hängmörad oxfilé med hasselbackspotatis, "go-sås" och sallad med jordgubbar

Dessert
Crème Brûlée med färska jordgubbar

Jag och Jonas hade även planerat in att vi skulle ha en myskväll i soffan med godis och film när barnen somnade. Men tror ni barnen somnade vid 19:30-20:00 som de brukar? Nix de var klarvakna fram till klockan 21. Så det fick bli en lite senare filmkväll än vad vi hade planerat, men det gjorde inget eftersom vi båda lyckades hålla oss vakna under hela filmen.


Tyvärr glömde jag helt bort att ta kort på förrätten

5 kommentarer:

  1. Carro - Blivande Fru Gunnarsson28 april 2012 kl. 16:43

    Ååå så gott det såg ut :) Hoppas ni har en fin helg! kram kram

    SvaraRadera
  2. Så smarrigt! Härligt att ni hade en bra kväll!

    SvaraRadera
  3. Vad är go-sås för någon sås? Har aldrig hört talas om den såsen... Kram Sarah

    SvaraRadera
  4. Åh vad gott det såg ut! :) visade min sambo bilden 3 minuter innan vi skulle äta, han var inte lika imponerad av ni mat kan jag säga! ;)

    SvaraRadera