söndag 22 april 2012

Sömn

Molle gjorde sin mamma mycket glad (och framförallt pigg) i morse. Molle som ofta brukar vara trasslig på nätterna och vilja äta typ varannan timma, chockade sin mamma med att vakna först klockan 03:10. Och då ska ni veta att han inte ätit sedan 19:30!!! Efter amningen somnade han om direkt och sov till 07:00. Det var en underbar känsla att för en gång skull vakna upp och känna sig utvilad.

En annars vanlig natt hos oss ser ut ungefär så här:

19:30-20:00 - Molle nattas
23:00 - Molle äter
01:00 - Molle äter
03:00 - Molle äter
05:00 - Molle äter
07:00 - Molle äter och somnar inte om
07:45 - Joppe vaknar

Ja ni kanske förstår varför jag ofta är trött. Det blir liksom ingen sammanhängande sömn alls för mig och då ska ni veta att jag inte överdriver det minsta. Då och då kan i och för sig Molle vara snäll och utelämna matningen vid 5-tiden. Men det kanske är 1-2 nätter i veckan det händer. Därför är jag så glad idag då jag fått sova bra inatt. Hoppas vår lille herre vill ändra sina matrutiner på natten snart. Joppe sov hela nätter redan när han var 6 veckor, så det är stor skillnad mot Molle.


4 kommentarer:

  1. Bra med lite jämvikt på inläggen Linda!
    Skriv om sånt här jobbigt så mitt bebissug försvinner ;) Haha!
    Alla foton på Molle gör mig ju annars bara mer sugen, han är ju SÅ SÖT!

    SvaraRadera
  2. Sömn är verkligen viktigt, jobbigt att han vaknar så ofta.

    SvaraRadera
  3. ja de är galet va beroende man är av sömnen...de konstiga är ju att inte bebisarna är de på samma sätt!! asså sammanhängande sömn.... de går de ju egentligen aldrig heller så som de äter i parti å minut på nätterna!!
    men man vet ju att de inte är så för evigt som tur är!!!
    ja jag ä oxå nyfiken på hur relultatet blir med olles säng, han har ju så litet rum så att platsbygga en säng med massa förvaring hoppas ja blir lika bra som ja tänkt mej!!! Killars leksaker ä galet mycke större än tjejers känns de som...traktorer, bilbanor mm puh!! alma har ju mest barbie, halsband så sånt småplock liksom!! kraaam

    SvaraRadera
  4. Så söt! :) skönt att du fått sova lite, såna nätter kan man leva länge på! ;)
    Tack för din fina kommentar! :)

    Kram!

    SvaraRadera