måndag 4 juni 2012

4 dagar

Nu har det gåt 4 dagar sedan Joppe opererades och än så länge verkar han må bra och det fungerar bra här hemma. Han har accepterat att han inte får röra sig så mycket och nöjer sig för det mesta med att antingen sitta i soffan och kika på film eller läsa bok eller sitta i stolen i köket och leka och pyssla. Innan operationen trodde jag att det skulle bli väldigt svårt att få Joppe att vara helt stillasittandes i en vecka. Hur ska man få en 2-åring att sitta still i 7 hela dagar? Men än så länge flyter det på väldigt bra. Jag vet inte om det beror på att han har lite ont eller om smärtlindringen gör att han blir lite slö.

På torsdag ska vi åka tillbaka till Göteborg och Drottning Silvias Barnsjukhus för återbesök/kontroll och behandling. Så nu håller jag tummarna stenhårt för att allt ser bra ut, en till operation vill jag inte att Joppe ska behöva genomgå igen. Besöket där på torsdag skulle ta flera timmar så om Joppe mår bra efteråt och orkar skulle jag vilja åka och hälsa på Moster C och Patrik. De bor ju i Göteborg och det skulle vara så kul att få se hur de bor, då vi inte haft möjlighet att åka och hälsa på tidigare.



Joppe degar

2 kommentarer:

  1. Skönt att det går så pass bra! Hoppas verkligen på positiva besked hos doktorn!

    SvaraRadera
  2. skönt att de går så bra å att han accepterar de =)
    har han OP bort mandlarna? barnens pappa gjorde de när han va liten å han sa nämligen att han fick inte röra sig typ så därav min fundering =)

    SvaraRadera