tisdag 12 juni 2012

Grått ute - Grått inne

Tisdagen verkar inte bjuda på så mycket bättre väder än måndagen, inte än så länge i alla fall. I och för sig så regnar det inte, men det lär väl sannolikt börja om en liten stund. Säkerligen precis lagom till att jag fått på barnen ytterkläderna och satt dem i vagnen. Men oavsett väder tycker jag att barnen behöver få lite frisk luft på förmiddagen. Särskilt nu när Joppe inte får vara ute och leka på lekplatserna.

Det är inte bara vädret som är grått...
  • Matchen igår vill jag inte ens kommentera....
  • Kameran är helt kass sen objektivet gått sönder, inte något fokus alls på bilderna, bara suddigt.
  • Trist att lägga skattepengarna på ett nytt objektiv
Men jag får försöka vända denna tråkiga dag och försöka se allt lite mer positivt...
  • Nästa match vinner vi!
  • Det kunde varit värre med kameran, det är trots allt "bara" objektivet som är sönder, inte själva kameran
  • Vilken tur att skattepengarna kom lagom till att objektivet gick sönder, så vi slipper nalla av sparpengarna
Idag orkar jag inte hålla på regler och rutiner.
Knäckemackan fick följa med in i vardagsrummet och ätas på detta fina bordsskickliga vis.

3 kommentarer:

  1. Ibland är det den enda rätta taktiken att låta dem göra lite som dem vill de små liven. Man måste välja sina stider och ibland mår alla bäst av att få 2göra lite som dem vill" håller med om att det är en grå och trist dag, hoppas sommaren snart kommer igen!

    SvaraRadera
  2. Härligt sätt du vände det negativa till positivt!
    Här har vi sol och värme, så skönt efter den regniga veckan som var!

    SvaraRadera
  3. Du är duktigt på att göra något negativt till något positivt. Den egenskapen saknar jag :) Kramar Emilia

    SvaraRadera