tisdag 12 juni 2012

Objektiv

Ikväll ska jag och Jonas beställa ett nytt objektiv till vår kamera. Jag tänker INTE gå omkring och ta dåliga kort nu i sommar med ett objektiv som inte fungerar som det ska. Jag har inte kunnat ta ett endaste kort som har blivit bra sedan objektivet skadades. Därmed är mappen för kort i juni i år väldigt tunn. Det är tur att jag har kameran på mobilen som duger så länge (dock kan bilderna därifrån inte mätas med kvaliten på bilderna från kameran).

Barnen ligger just nu och sover så jag passar på att läsa en massa recensioner om olika objektiv. Så nu tror jag att jag har hittat det jag vill ha. Det blir inte det standardobjektivet vi har nu utan ett som är lite bättre. Nu gäller det bara att Jonas tycker att det verkar ok, men det gör han säkert. Det brukar vara jag som tar de flesta beslut i den här familjen och de besluten brukar för det mesta vara riktigt bra.

Nej om man skulle passa på och hoppa in i duschen medan man har chansen...
Dumt att tveka...adios!

1 kommentar: