tisdag 12 juni 2012

Tisdag blir snart onsdag

Tisdagen är snart över och jag ser fram emot morgondagen, inte för att vi ska göra något speciellt utan för att onsdagar i regel brukar vara bra dagar. Jag brukar oftast vara lite extra glad eftersom det är mitt i veckan och helgen närmar sig. Innan jag fick barn trodde jag inte att man längtade efter helgerna på samma sätt som när man jobbar, eftersom man är mammaledig och ändå är "ledig". Men jag längtar alltid efter helgerna då Jonas är hemma med oss. Det är så mycket mysigare och roligare att vara tillsammans allihopa.

Jag hoppas att helgen som kommer bjuder på lite mer sol än vad det har varit det senaste. Det har varit grått och regnigt lite väl länge nu. I och för sig så har det varit perfekt väder för Joppe eftersom han har varit tvungen att vara stilla och inte fått vara ute och leka. Det har mest blivit promenader med vagnen, så nu är jag riktigt sugen på att få besöka lekplatser och låta Joppe få härja i trädgården igen.

Nu till vad vi har gjort i eftermiddag/kväll. När Jonas kom hem från jobbet åt vi en god middag tillsammans och sen for vi åt olika håll. Jag och Mollisen tog vagnen och mötte upp Maja och Sixten för en liten promenad samt fika-och pratstund. Jonas och Joppisen tog cykeln och cyklade bort till biblioteket för att låna några böcker. De passade även på att cykla runt lite i stan och fick äran att personligen gratta Charlie som fyller 1 år idag. Hipp hipp hurra! Nu ikväll har vi beställt objektivet jag valt ut, Jonas tyckte precis som jag att det verkade bra. Så han fick äran att både beställa och betala, bra deal!

Nu ska jag greja lite innan det är dags att krypa ner under täcket.
Sov gott så hörs vi imorgon!

Molle ligger i köket på fårskinnet och leker medan jag lagar mat

2 kommentarer: