tisdag 5 juni 2012

Rastlös

God morgon tisdag!

Här hemma tar vi det lugnt som vanligt. Det blir mycket film, böcker, pussel och pyssel hela dagarna, vilket ärligt talat börjar kännas lite tröttsamt. Vi försöker att gå ut och gå två gånger per dag för att barnen ska få frisk luft. Men vädret är inte riktigt på vår sida, regn och iskalla vindar. Jag längtar till att få leva det normala livet, gå till lekparken, leka i trädgården o.s.v.

Nu börjar Joppe bli allt mer rastlös också, vilket inte är konstigt efter att ha varit helt stillasittandes sen i torsdags. Igår eftermiddag började han kasta sig i soffan, sparka allt vad han orkade med benen och fötterna och fara omkring som en tok i soffan. Det är svårt när han är så liten och man inte kan förklara för honom varför han måste vara helt stilla. Anledningen till att han måste vara helt stilla är för att allt ska kunna läka ihop så bra som möjligt, skulle han exempelvis råka ramla eller snubbla måste vi direkt åka in till Göteborg för att undersöka så att inget har blivit skadat. Med tanke på att vi har över 13 mil enkel resa dit känns det onödigt.

Joppe har även börjat få problem med att sova. Den första dagen här hemma efter operationen var han riktigt trött och slö och sov ofta. Men nu vill han inte sova efter lunch och han somnar väldigt sent på kvällarna. Igår somnade han inte förrän efter klockan 23:30 och det är lite väl sent tycker jag. Anledningen till den rubbade sömnen beror säkert på att han inte rör på sig om dagarna, han tröttar liksom inte ut sig genom att vara stilla.

Nej, nu ska jag ta tag i de "roliga" sysslorna, såsom diskning, sopor och plock!


Gårdagens Joppe pärlar

3 kommentarer:

  1. =) Vad roligt! Har lagt till dig på Bloglovin nu!

    Synes!

    SvaraRadera
  2. ja de e nog som du säger att han sitter ju still inte är aktiverad som han brukar när han e på dagis m.m.

    åh nu när jag ser när han pärlar påminner mig att KÖPA mera pärlosr till mina grabbar..

    SvaraRadera
  3. Ja jag är så nöjd att vi fick tag i denna lägenheten :) vad rar du är som tänk på oss, värmer :) Tim mår prima.. Allt är i sin ordning efter op osv.. Alla efterkontroller har vart positiva och nästa koll är i augusti, då får vi åka till sthlm igen på ett 20 minuters läkarbesök. Känns lite overkill att åka 52 mil tur och retur för 20 min men däruppe är ju experterna så de får så va :) nu har jag bara snabbt läst att joppe äntligen fått göra sin op, jag vet ju inte vad det är för op han gjort.. Men att det verkar gå bra därefter läste jag nu.. Datorn får följa med in i sängen sen så ska jag läsa tillbaka hos er innan sömn :) kram på er!

    SvaraRadera