fredag 6 juli 2012

Fredag i mitt hjärta!

Idag är det äntligen fredag! Tanken på att det är fredag gör mig nästan alltid glad, det är något speciellt med fredagar oavsett om man har några roliga planer eller inte. Jag har i alla fall längtat efter denna dag, inte för att vi ska göra något speciellt utan bara för att det är helg och hela lilla familjen är samlad. Det är så mysigt att vara tillsammans och barnen är oftast på bättre humör när Jonas också är hemma.

Barnen sitter just i mysfåtöljen och ser på Sommarlov tillsammans medan jag passar på att gå igenom alla tagna kort från gårdagen. Jag brukar vanligtvis alltid gå igenom kameran varje kväll och föra över korten till datorn, men igår var jag så trött så jag orkade inte ens starta dator. Därför passar det bra att ta tag i detta nu då barnen ändå myser framför tv:n.

Vi hade en härlig dag igår, solen sken, det var varmt och vi hade roliga saker inplanerat. Vid 10-tiden tog jag och barnen en promenad hem till Maja och Sixten, där även Petra och Charlie väntade. Maja bjöd på gott fika i trädgården och barnen lekte i gräset. Vi hade en riktigt mysig förmiddag och det är så underbart att kunna sitta ute i trädgården och fika och bara njuta av sommaren. Att se barnen leka i gräset är även det härligt att se.

 Joppe och Molle fikar
 Charlie och Molle myser i gräset
 Charlie, Petra och Sixten passar också på att mysa i gräset
Mums med fika!

1 kommentar: