måndag 16 juli 2012

Hjärterön

Igår var det soligt när vi vaknade på morgonen och jag tittade på min mobil och såg att jag fått sms från Petra. Hon undrade om vi hade lust att följa med ut på en ö för lite sol, lek och bad. Givetvis ville vi det så vi började genast att göra iordning oss och packa.

Vi åkte ut till Hjärterön som ligger i Fjällbacka skärgård. Joppe tyckte det var riktigt kul att få åka båt, i alla fall om han fick sitta längst fram. Molle tyckte nog att det var skönt att åka båt för han somnade nästan direkt. Det blåste mycket ute på ön men stundtals var det soligt och varmt. Framåt eftermiddagen blev det riktigt fint och vi kunde till och med lägga oss och sola lite medan barnen sov. Till och med Joppe lyckades somna i strandtältet, väldigt bra köp!

Ute på Hjärterön fikade vi, grillade korv, lekte i sanden, kastade maneter, klättrade på en båt och så vidare. Vi hade härliga timmar där och det var kul att vi äntligen kunde åka ut tillsammans.

Här kommer några bilder från vår dag, fler kommer senare idag:
 Molle somnade i båten på väg till Hjärterön och fick sova vidare i strandtältet
Joppe sitter och tittar ut över havet
 Nyvaken Molle myser i mitt knä
 Mina tre älsklingar
Strandfynd
Molle och Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar