tisdag 10 juli 2012

Ingen vanlig tisdag!

Idag är det ingen vanlig tisdag för idag styr jag och barnen till Falköping för att hämta Moster C som kommer med tåget. Moster C ska vara hos oss tills på torsdag, vilket vi är väldigt glada över. Joppe lär bli hur glad som helst när han ser henne, jag har nämligen inte sagt något till honom än. Kul med överraskningar!

Men nu till vad jag och barnen hade för oss igår. På förmiddagen var det riktigt segt faktiskt, Joppe var hur rastlös som helst och var mestadels missnöjd med det mesta. Molle var trött men kunde inte komma till ro och sova när Joppe lekte. Ingen bra start på dagen, med andra ord. Så jag satte barnen i vagnen och gick och handlade för att komma hemifrån lite. Vilket fungerade tack och lov! När vi kom hem var båda barnen på betydligt bättre humör, Molle var visserligen trött fortfarande eftersom han inte somnade i vagnen men glad ändå. Barnen passade även på att vila samtidigt så jag hann till och med baka en blåbärspaj till eftermiddagsfikat.

Vid 14:00 kom Maja och Sixten hem till oss. Vi satte oss på en filt i trädgården och pratade fram tills babyvakten lät och jag fick springa in och hämta en vaken Molle och passa på att väcka Joppe. Sen satte vi oss återigen på filten och fikade och hade det gott. Joppe passade på att bada lite i plaskpoolen medan Molle och Sixten myste på filten i skuggan. Sådana dagar är det extra härligt att vara mammaledig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar