tisdag 31 juli 2012

Sista dagen i juli


Idag har det verkligen varit ett varierande väder här hemma. Ena stunden vräker regnet ner, det blåser mycket och är alldeles mörkt på himlen för att sedan helt plötsligt vända till blå himmel och strålande solsken. Mycket märkligt!

Just nu i skrivande stund är Joppe och Jonas på badhuset och badar medan jag och Molle valde att stanna hemma och ta hand om disk och plock. Joppe blev så glad över att han skulle få åka till badhuset så han sprang ner till dörren i bara blöja och ropade "PAPPA!!!". Och inte nog med det, de skulle till och med cykla dit, med andra ord dubbel glädje hos Joppe.

Joppe behöver verkligen få tid att vara själv med antingen mig eller Jonas. Han är så mycket gladare och lugnare när han får full uppmärksamhet. Så att göra aktiviteter med bara honom är viktigt och något som jag och Jonas försöker göra då och då. Idag har vi delat upp oss väldigt bra, jag och Molle har lekt och myst tillsammans och Joppe har fått ha sin pappa alldeles för sig själv. De har byggt bilgarage i duplo, kört med bilar, myst och nu är de ju som sagt på badhuset.

När Jonas och Joppe kommer hem är det dags för nattning av barnen och förhoppningsvis blir det inget krångel utan att de somnar gott. Jag är nämligen lite sugen på att bädda ner mig i soffan och kika på film.

Molle vid matbordet idag:



1 kommentar: