fredag 10 augusti 2012

Hemma igen!

Vi var hemma i Skara runt 18-tiden igår kväll och det var två barn fulla av energi som kom hem till Skara. Joppe sprang runt runt runt i trädgården och njöt av de stora ytorna. I Fjällbacka har han inte lika mycket utrymme att springa loss på, så det är inte konstigt att pojken hade spring i benen. Innan vi åkte hem ringde min mamma och sa att de fixade middag tills vi kom hem, det tackade vi verkligen inte nej till. Mamma och pappa bjöd på kött och potatisgratäng och vi åt tills vi nästan sprack, så gott var det.

Dagen i Fjällbacka igår var toppen!  Molle somnade vid 19:30 på kvällen innan och vaknade första gången vid 08:00, underbart! Då gick Jonas upp och fixade välling, sen hör jag bara hur hela husvagnen dunkar till och sen ett skrik. Molle ramlade ur sängen, stackar lille Molle. Trots att vi hade bullrat upp med täcke och kuddar så lyckades den lille rackaren kravla sig över och for rakt ner i golvet. Men det gick bra som tur var. Tårarna försvann direkt när jag tog upp honom och han fick inga bulor eller liknande. Men i ansiktet har han tre streck som antagligen är från mattans mönster, som han landade på. Molle var pigg och glad hela dagen så någon hjärnskakning lär han inte ha fått som tur är.

Vid 10-tiden gjorde vi i ordning oss, ja vi somnade om igen allihopa,  och jag och Joppe tog bilen till affären och handlade lite strandmat och strandfika. För att sedan packa väskorna och vagnen för att gå ner till stranden. Vädret var helt underbart! Nere på stranden badade Joppe, vi byggde sandslott, grävde, kastade sten i vattnet, fikade och åt. En perfekt avslutning på vår semester i Fjällbacka!

- - - - -

Men nu ser jag att klockan är alldeles för mycket och jag och Molle ska snart vara på BVC för en försenad 8-månaderskontroll. Hörs senare!

Några bilder från stranden igår:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar