lördag 11 augusti 2012

Familjedag

Idag har vi haft en riktig familjedag min lilla familj. Vi började dagen med att packa badväskan för att åka någonstans och bada. Vädret var då riktigt fint med nästintill klarblå himmel. Men när vi väl var klara med all packning och så vidare så hade allt fler moln dykt upp på himlen. Därför ändrade vi snabbt våra planer och åkte mot Lidköping för att leka i Stadsträdgården där. Vi har aldrig varit där och lekt innan men har hört från flera håll att de har en fin lekplats, så därför tyckte vi det passade bra istället för stranden.

Smart som jag är, ja ibland lyckas jag i alla fall, så tog jag ändå med mig badväskan...ifall det skulle klarna upp igen. Efter 1 timmes rolig lek på lekplatsen försvann molnen och solen värmde riktigt gott. Vi bestämde oss för att åka vidare till stranden och eftersom vi inte orkade åka någon längre sträcka valde vi att åka till Skogshyddan. Även denna gång var det nästintill folktomt, tror att det var två par till som var på hela den långa stranden. Solen stekte och Joppe var som vanligt snabb ut i vattnet. Trots ynka 16,5 grader i vattnet badade Joppe och verkade inte alls vara berörd av att det var lite kallt. Vi fikade, lekte i sanden, badade och hade det riktigt gott fram tills klockan blev 13:00 och båda barnen var trötta och ville sova. De somnade i bilen innan vi hann lämna Lidköping, utmattade efter lek, bus och bad.
 Åka rutschkana är alltid skoj tycker Joppe!
 Joppe pratar med mig :)
 Molle sov i vagnen men vaknade till innan vi skulle åka vidare, men han hann gunga lite i alla fall
 Nästa stopp blev Skogshyddan
 Molle trivs bra i soltältet
Vår lille goding är som en fisk i vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar