måndag 13 augusti 2012

Vardagen är här

God morgon mina fina läsare!

Igår var det riktigt fint väder här i Skara, soligt och fint. Trots detta fina väder spenderade vi förmiddagen inomhus och ägnade oss åt något så roligt som att städa. I dessa semestertider har hemmet och framför allt städningen kommit lite åt sidan då vi har varit på kusten samt spenderat så mycket tid vi bara kunnat utomhus. Men igår (dagen innan vardagen börjar igen) var det skönt att få lite städat och ordning här hemma.

Idag har alltså vardagen börjat här hos oss. Efter tre veckors semester är Jonas nu åter igen på jobbet medan jag är mammaledig och därmed hemma. Det kändes lite konstigt att inte ha Jonas hemma nu på morgonen och Joppe for omkring och ropade "Pappa" och letade efter Jonas. Jag är nöjd med vår semester och är glad över att vi har haft tre härliga veckor tillsammans. Samtidigt som jag kan tycka att det är lite skönt att vara tillbaka i vardagen (är det verkligen ok att tycka det?!?), då allt är som vanligt.



Efter städning, lunch och vila var vi äntligen klara med städningen och barnen fick ta ett efterlängtat bad i plaskpoolen i trädgården innan det var dags för handbollsfinalen.


3 kommentarer:

  1. Jag brukar också tycka att det är skönt när vardagen kommer tillbaka och det är okej att tycka det. Man behöver lite ordning och reda smat rutiner tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Så underbara poolbilder! Skönt att inte känna panik inför vardagen! =)

    SvaraRadera