torsdag 16 augusti 2012

Huvudbry!!!

Igår fick jag reda på en jobbig sak och det är att Molle tyvärr inte kommer att kunna få plats på samma förskola som Joppe går på. Jag och Jonas har planerat att Molle ska börja förskolan i mars och att jag då ska börja jobba igen, men Joppes förskola har fullt redan nu  och har inte plats förrän i augusti nästa år. Givetvis så skulle jag väl kunna vara hemma så länge, men jag vill inte göra slut på alla föräldradagarna redan nu. Fy vad jobbigt!

Givetvis så finns det plats på andra förskolor här i stan...MEN det är inte så roligt att behöva sära på Joppe och Molle, att behöva flänga till två olika förskolor för lämning/hämtning. Ett alternativ är ju att Molle får börja på en annan förskola och sedan omplaceras till Joppes förskola i augusti, men det blir ju lite synd om honom att behöva byta förskola när han väl har börjat på en annan och kanske trivs jättebra.

Skulle barnen gå på olika förskolor innebär det att jag och Jonas får lämna och hämta barnen på två olika förkolor (och då i två olika områden i stan) i 2,5 år. Detta med tanke på att Joppe är född 2010 och Molle året därpå, 2011.

Ett annat alternativ är att Joppe också får byta förskola och att de får plats i mars på samma förskola, men problemet är att vi trivs så himla bra med förskolan Joppe går på nu. Joppe gillar att gå dit, vi bor nära förskolan och jag (som är förskollärare) har inte jobbat där.

AHHHH jag blir verkligen galen på det här!

Är det någon underbar människa som har en perfekt lösning på mitt problem får ni gärna hojta till!!!


Bild tagen i augusi förra året, samma vecka som Joppe hade inskolning
Tänk vad fort ett år går!

4 kommentarer:

  1. Urk, låter inte jätte kul att behöva fundera över detta. Glad att jag slipper det. Har ingen lösning på problemet, för oss löste det sej ju så naturlig (vi ville ju inte ha in Melvin på samma förskola som Rasmus gick på av div andledningar) och han skulle ju ändå börja skolan efter sommaren vilket innebar två olika ställen hur vi än bar oss åt. Hoppas ni kommer fram till en lösning som passar ER!

    SvaraRadera
  2. Hej och fy vad jag lider med dig, förstår dig till fullo!
    Jag tror ändå att ni har igen flera gånger om, om du drar ut på din ledighet så länge det går för att få dom gå på samma. Det blir ju mycket mer praktiskt både för er som föräldrar och säkert jättekul för killarna, men jag förstår dilemmat.... Samtidigt har de ju varandra när de kommer hem, men usch och fy. Märker att jag ju blir lika velig som du...!? Du får vela lite fram och tillbaka. Hur snart måste du bestämma dig? Oftast är det ju vi vuxna som lider mest för vi vill så väl och det känns som det blir fel hur vi än vrider och vänder, men det kommer bli bra hur ni än gör, de har ju två kanonföräldrar när de väl är hemma och det är ju det viktigaste! Kramar

    SvaraRadera
  3. Fy a tråkigt! Det som du fruktade :(

    SvaraRadera
  4. Hallå hjärtat!
    För det första FÖRLÅT för att jag är så urusel på att kommentera...
    Jag är inne o läser o tittar på alla dina fantastiska bilder varje dag,
    men det tar så´n tid att kommentera med telefonen.Lovar o bättra mig nu när vardagen är tillbaka.
    SÅ fina bilder på både Molle o Joppe!de strålar verkligen!
    O du?Ang dagisproblemet.Inte roligt alls.Men jag har den perfekta lösningen!
    skicka ner guldklimparna till Victors dagis!<3 O sen är jag ledig varje onsdag o varannan torsdag så då kan jag passa dem!Vad säger du?

    Ha en fantastisk fredag finaste!kRAMAR

    SvaraRadera