måndag 20 augusti 2012

Pustar ut!


Vilken eftermiddag vi har haft här hemma! Och då menar jag tyvärr inte vilken super duper, underbar, härlig och fantastisk eftermiddag vi har haft utan helt tvärtom. Förmiddagen var riktigt bra, goa och glada barn som lekte bra och var nöjda. Men efter lunchen och vilan vände det helt, de goa och glada barnen förvandlades till griniga och gnälliga barn. Båda barnen matvägrade och var missnöjda. Molle kunde jag inte lämna en sekund, direkt när jag flyttade mig någon centimeter från honom så illvrålade han. Vilket medförde att Joppe blev arg och ledsen över att jag inte kunde leka med honom samt att han tycker det är jobbigt när Molle skriker. När Jonas kom hem vid 16:00 var jag helt slut, ja ärligt talat var jag faktiskt det. Tyvärr kunde jag inte bara gå iväg en stund och samla nya krafter för det är måndag idag, vilket innebär att Jonas åker på golfträning med golflaget direkt efter jobbet.

Men nu ska jag inte klaga mer! För nu sover barnen i sina sängar, jag sitter i soffan och pustar ut med datorn och kikar på tv. Ikväll är det en riktig tv-kväll, först ut "Halv åtta hos mig", "Robinson" och till sist "Ensam mamma söker". Min kväll, min kväll, min kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar