måndag 20 augusti 2012

Slagfält

Måndagen är här igen och det innebär som vanligt jobb för Jonas och hemmamys för mig och barnen. Denna måndagen är inget undantag utan jag och barnen började morgonen med Bolibompa, lek på golvet och välling till barnen. Snart är det dags för lunch och sen vila. Har jag tur kanske barnen sover samtidigt så jag hinner greja lite här hemma. Vardagsrummet ser ut som ett slagfält med leksaker precis överallt. Så ett röj där är verkligen ett måste idag och givetvis hade det underlättat om det låg två snarkande barn i sina sängar under tiden.

Annars så har vi inget planerat idag, blir mest lek och plock här hemma. Om regnet håller sig borta ska vi även ta oss till en lekplats så Molle får gunga lite och Joppe åka rutschkana.

Hoppas ni fått en bra start på måndagen och den nya veckan!

Bilderna nedan är från morgonens lek i vardagsrummet:

 Molle lyckades (stolt) få tag i min ljuskrona på tv-bänken
 Men lyckan varade inte länge...
 ...och inte tårarna heller för han ville upp till tv-bänken direkt igen
Godingen då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar