söndag 19 augusti 2012

Molle 9 månader

Jag tycker inte alls det var länge sedan jag satt här vid datorn och knåpade ihop en 8-månaderslista på Molle. Men nu var det visst redan den 19:e igen och idag blir alltså Molle 9 månader. Tänk att det bara är 3 månader kvar tills han blir ett år, skrämmande och kul på samma gång. Men jag tycker allt att tiden kan stanna till en liten stund...



Molle 9 månader gillar att...

åla sig fram
♥ leka med Joppes garage
klappa händerna
dricka vatten med sugrör
leka med sladdar
skvätta ner hela badrummet när han badar
busa med vattnet när han äter
stå och hoppa
pussas
dra i Joppes kläder
säga "titta" och "tutte"
välta ner klossar
kunna öppna besticklådan och slänga besticken på golvet
mysa med sin snutte
gunga
titta på när Joppe leker
hålla min eller Jonas hand när han somnar
sitta i kundvagnen när vi är och handlar
leka tittut
slå bort skeden när vi matar honom
åka vagnen och sova vagnen
gillar inte....

bitar i maten, slät mat är bäst
att ligga på skötbordet
när vi tar på en body eller tröja över huvudet på honom
hålla vällingflaskan själv
att ha kiss i blöjan, protesterar direkt
att få tänder (har nu 6 st)


Detta är ett urplock av saker jag kommer på just nu att Molle gillar eller inte gillar.
Listan kan bli flera mil lång, men jag väljer att stanna här...

1 kommentar: