söndag 19 augusti 2012

Minisemester

I fredags eftermiddag vid 13:30 åkte jag och Jonas och lämnade Joppe och Molle hos deras farmor och farfar för att sedan skynda hemåt igen. Vid 14:00 rullade husbilen med Petra och Marcus upp på vår uppfart och det var dags för mig att göra husbilspremiär. Marcus var chaufför och Jonas satt med honom i fram medan jag och Petra slog oss ner skönt i sofforna. Tack vare (otroligt äckliga) åksjuketuggummin så lyckades jag klara av hela resan ner till Ullared utan att må illa en endaste gång.

Väl framme i Ullared släppte killarna av mig och Petra på Gekås medan de åkte vidare mot campingen för incheckning. Jag och Petra hann i lugn och ro shoppa lite och även reka lite inför lördagens stora shopping. Killarna passade då på att gå till Harrys och dricka öl och äta förrätt. Vissa har det bra! Joppe och Molle hade haft det bra hos sin farmor och farfar och var nu hemma hos oss där deras mormor och morfar var barnvakter.

På kvällen blev det grillning, drinkar, vin och en massa skratt innan det var dags att slå igen ögonen för att orka med shoppingen dagen efter. På morgonen skyndade jag och Petra iväg till Gekås och började med att äta frukost i restaurangen där, medan killarna tyckte att de behövde sovmorgon. Jag och Petra hann fylla vagnarna ganska bra innan killarna kom och gjorde oss sällskap.

Vi hade verkligen det jättebra och roligt på vår lilla minisemester och jag hoppas på att det blir en favorit i repris. När vi kom hem igår blev det puss- och kramkalas med våra små hjärtan som vi saknat så otroligt mycket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar