fredag 24 augusti 2012

Veckans bästa

Idag är det fredag och veckan allra bästa dag! Fredagskänslan är här trots trötthet och ett rörigt hem. Det är mycket som jag skulle behöva göra idag samtidigt som jag anser att tiden med barnen är viktigare än plock och städ. Det är mysigt att ha Joppe hemma på morgonen utan att behöva stressa iväg till förskolan. Morgonmys med mina två små är oslagbart. Oftast är barnen på riktigt bra humör på morgonen, de är gosiga och kramiga.
 
Idag hoppas vi att Jonas kommer hem lite tidigare än vanligt. Oftast brukar de se till att komma ifrån jobbet tidigare på fredagar, vilket vi är mycket glada över. Jag hoppas vädret är fint så Jonas och barnen kanske kan gå ut och leka medan jag kan ta ett varv med dammsugaren och dammtrasan. Ikväll blir det fredagsmys och tacos står på menyn samt bär och kesella vanilj.
 
* * * * *
 
Igår hann jag aldrig blogga på kvällen, först var jag på en kvällsfika på stan med Maja. Killarna fick vara hemma med barnen medan vi tog en barnfri fikastund på Nockes. Roligt och välbehövligt att få träffas, fika och prata i lugn och ro. När jag kom hem låg de små i sina sängar så jag och Jonas satte oss i soffan och såg på Robinson.
 
 
Önskar er en härlig fredag!
 

 
Mina små nu i morse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar