fredag 24 augusti 2012

Say Mama!

Den här veckan har det hänt mycket i Molles utveckling. Han tar sig fram allt bättre och bättre så nu gäller det att stänga grinden ner till trappan. Dock har han ingen riktig krypstil än utan han hasar sig fram men med benen upp, ser lite lustigt ut. Han måste med andra ord få upp magen lite mer innan han kan krypa ordentligt.
 
Molle har även blivit känslig då man lämnar honom en kort kort stund. Det räcker att jag flyttar mig ca 1 meter från honom då vi leker på golvet så blir han jätteledsen. Som tur är fungerar det ganska bra när Joppe leker bredvid, då kan jag i alla fall springa snabbt på toaletten. Seperationsångesten sägs ju vara som värst när barnet är 9 månader och att barnet blir mer klängigt och misstänksamma mot andra.
 
Den här veckan har Molle även lärt sig att säga "Mamma". Han säger "mamma" direkt när han är ledsen eller när jag inte är tillräckligt nära. Jonas blev helt förvånad nu i veckan då Molle skrek "mamma" då han höll honom och sträckte armarna mot mig.

Min lille gnällspik som jag älskar så otroligt mycket

4 kommentarer:

  1. Det känns som att jag lika gärna hade kunnat skriva det inlägget, det är verkligen likadant med Wilmer här hemma nu. Helst ska jag gå och bära på honom hela tiden och blir ledsen så fort han inte ser mig. Det är rena lyxen att få duscha och gå på toaletten i fred nuförtiden. ;-) haha
    Hoppas att ni får en mysig fredagkväll! Här blir det också tacos och faktiskt gick jag och funderade på om jag skulle göra fruktsallad med kesella vanilj just innan jag kikade in på din blogg. =)

    SvaraRadera
  2. Åh så fin han är :) Gustav säger bara pappa och papapapapapa :) Hihi. Trevlig fredagkväll!! Kramis ♥

    SvaraRadera
  3. Stor kille nu ju! Jag kommer i håg att Charlie var precis likadan när han var runt nio månader. Fördelen med faser är ju att dom går över :)

    SvaraRadera
  4. Men sötnos! Charlie vägrar säga mamma trots att han är en liten mammagris för det mesta - pappa har han däremot sagt i ett par månader nu och det sägs typ hela dagarna. Tacken för att man fött honom, ammat och varit vaken halva nätterna i flera månader :P Haha!

    SvaraRadera