fredag 24 augusti 2012

Bra, dåligt, bra

I morse när jag vaknade var jag riktigt trött, Molle hade legat och gnytt i sömnen typ hela natten och vi har på babyvakten på nätterna så den "larmade" hela tiden. Hur som helst så kände jag mig helt ok förutom tröttheten, men när jag började göra iordning barnen blev jag helt konstig. Jag blev yr, fick världens huvudvärk och ville bara gå och lägga mig. Men med två små vakna barn finns inte alternativet att krypa tillbaka ner i sängen utan det var bara att försöka tänka på något annat och försöka komma ut och få frisk luft. Sagt och gjort så tog jag på barnen och gick en långsam promenad och andades frisk luft, vilket hjälpte. Vi stannade kvar ute i trädgården och lekte fram tills det var dags att äta lunch.
 
Molle som alltid annars somnar på förmiddagen ute i vagnen gjorde inte det idag utan somnade istället efter lunch, då även Joppe sov. Tack snälla underbara barn för att ni ville sova samtidigt idag. Jag somnade direkt när barnen hade somnat och vaknade 2 timmar senare, betydligt piggare, ingen huvudvärk, glad och full av energi. Tänk vad lite sömn kan göra!
 
När jag och barnen vaknade var Jonas hemma från jobbet och då beslöt vi oss för att dela lite på oss för att vara lite effektiva. Jonas tog barnen på en promenad hem till deras farmor och farfar medan jag åkte och storhandlade. Jag hade egentligen tänkt att städa hemmet under tiden, men kände inte för att ta slut på mig igen och må dåligt. Att åka själv i bilen med hög musik och att få handla ostört var precis vad jag behövde.
 
När Jonas och barnen kom hem igen hade jag gjort i ordning tacos som vi åt, gott och mysigt! Det blev en jättemysig och härlig fredags trots allt.
 
 

1 kommentar:

  1. Det är ju så skönt att kunna handla själv ibland, bara ta det i sitt eget tempo och gå o strosa! Gjorde ju med det idag och sorry att jag va i min egen lilla bubbla, det var inte meningen att verka otrevlig!! Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera