torsdag 27 september 2012

Städ, fika och lek

I morse vaknade Molle redan vid 06:20 och Jonas var på väg till jobbet så det var bara för den trötta mamman att gå upp. Molle levde rövare så vi fick gå ut i köket och sätta oss så han inte skulle väcka Joppe som sov gott. Efter lite frukost och te piggnade jag till och beslöt mig för att börja köra igång med städning. Hälften han jag städa innan det var dags att väcka Joppe och göra iordning oss för att promenera till förskolan. På väg hem från förskolan passade jag på att ta följe med Carro så Molle kunde somna i vagnen. Efter många om och men så somnade han gott och fick ligga ute i vagnen i trädgården och sova medan jag skyndade upp och drog igång städningen igen. Det gäller att vara effektiv för man vet aldrig hur länge de små liven bestämmer sig för att sova. Jag hann med god marginal städa klart de återstående rummen och även ta en fika med mig själv och tidningen innan jag hörde Molle i babyvakten.
 
I eftermiddags gick jag och Molle samt Carro och Max och hämtade hem Joppe och Elsa. Vi var nämligen bjudna hem till dem på lek och fika. Carro bjöd på riktigt smarrigt fika och te, mums! Sen var leken i full gång och herregud så de lekte. Både Joppe och Elsa var helt varma efter allt lek och bus. Molle och Max for omkring dem också och passade på att "leka" både i Max rum och i Elsas rum. En härlig eftermiddag med fina vänner!
 



 

1 kommentar: