onsdag 26 september 2012

Ställer upp!

En mysig och rolig onsdag lider snart mot sitt slut. I förmiddags tog jag och Molle en promenad upp till stan för att träffa Maja och Sixten. Vi hade bestämt frukostdejt på Nockes och så blev det. Molle och Sixten lyckades hålla sig vakna lite längre denna gång och hann med att äta lite frukost de också innan de somnade gott, Molle i vagnen och Sixten i Majas famn. Det var kul att träffa Maja och faktiskt hinna prata lite, vi träffas i och för sig ofta på gymmet men där hinner vi aldrig prata. Därför tycker jag att våra vardagsfrukostar tillsammans är extra värdefulla.
 
Efter frukostdejt, promenix med Figo, lunch, fix och trix var det dags att hämta hem en glad Joppe på förskolan. Han var så gullig idag när jag hämtade honom och var på ett strålande humör. Det är verkligen en stor skillnad på honom när han inte har sovit middag. Idag hade han till och med ro till att berätta lite lätt vad han hade gjort på förskolan. Jag förstod kanske hälften av vad han sa, men det spelar ingen roll alls.
 
Vid 17.00 kom mamma hit och var snäll och tog hand om barnen medan jag skyndade iväg för ett spinningpass på gymmet. Jättesnällt av henne att hjälpa oss när Jonas jobbar så mycket. Spinningpasset var svettigt och jobbigt, precis som det ska vara. När jag kom hem från gymmet hade världens underbaraste mamma myst och lekt med mina små hjärtan och köksbordet var uppdukat med kvällsmat. Jag blev verkligen så glad! Så efter en snabb dusch satte vi oss ner och åt tillsammans, sedan nattade jag Molle och då badade mamma och pappa Joppe. När jag sedan nattade Joppe hade mamma under tiden både plockat ur diskmaskinen, diskat, dammsugit hallen och hängt upp min tvätt. Min mamma är verkligen världens bästa mamma!
 
 
Gammal bild på mina älskade barn
 
[kameran har en vilodag idag]
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar