onsdag 31 oktober 2012

Bus eller godis?

Idag är det den sista dagen i oktober och därmed Halloween. Än så länge är barnen lite för små för att knacka dörr och be grannarna om bus eller godis? Men vi ska ha lite mysigt i eftermiddag jag, barnen, Moster C och Patrik. Vi ska faktiskt baka pepparkakor, inte direkt något som har med Halloween att göra, men mysigt ändå.
 
I morse när jag lämnade Joppe på förskolan blev han jätteledsen. I början var det inga som helst problem men när jag började ta på honom överdragsbyxorna så bröt han ihop. De skulle nämligen gå till en lekplats och leka. Joppe är ett riktigt utebarn som gillar att vara ute och leka, men jag tror att han blev ledsen för att han inte är van vid att gå ut direkt när jag lämnar honom. Jag hoppas att han hade det bra på lekplatsen och att gråten övergick i leenden och skratt istället. Men usch vad jobbigt det känns att lämna honom när han är så ledsen och säger "Oppe vill hem mamma". Därför längtar jag extra mycket tills det är dags att gå till förskolan och hämta hem honom.
 
Efter lämningen på förskolan gick jag och Molle upp till stan där vi mötte upp Maja och Sixten samt Petra och Charlie för att äta frukost tillsammans. Petra var ledig från jobbet så det passade utmärkt att ses allihopa. På vägen hem somnade Molle direkt i vagnen och som vanligt ligger han ute och sover nu också. Jag tycker det är iskallt ute idag, men Molle ligger varmt nerbäddad i åkpåse och filtar så han är nog varm och go när jag plockar upp honom sen.
 
Hoppas ni har en mysig Halloween!
 
 
Joppe visar Molle hur man spelar på iPhonen
 

1 kommentar: