söndag 18 november 2012

Kalas nummer 2

Kvällen är här och jag har precis landat i sängen efter en helg fylld med kalas och firande. Idag har vi haft 1-årskalas för Molle med släkten och även idag blir jag så glad över att våra nära och kära vill dela denna dag med oss. Molle tyckte som vanligt att det var kul att få stå i centrum, att få äta glass och få presenter.
 
Det sägs ju att "En bild säger mer än tusen ord" och det stämmer verkligen. Därför väljer jag att idag visa er bilder från Molles kalasdag. Jag känner att mina ord inte räcker till för att beskriva denna dag annars.
 
Tack än en gång för att ni ville dela denna dag med oss, det värmer i våra hjärtan. ♥
 

Kalasmaten idag bestod av kycklingspett med potatisgratäng och sallad



Molle mumsar kyckling, gurka och mango
Bredvid Molle skymtar kusinen Jonathan


Jag och Jonas
 

Dags för tårta och lite annat smått och gott


 
Självklart ska det både vara ljus och tomtebloss i tårtan
Tårtan blev även idag med blå marsipan och vit prinskrona

 
Molle tycker glass är godare än tårta, särskilt när man får en egen glasspinne


Jonas med våra underbara barn, Joppe med chokladbollen och Molle med iPhonen


Presentöppning


Molle är nyfiken på vad det är i presenterna


Molle bli jätteglad över presenterna han får, tacksamt barn att köpa presenter till


Presentöppningen är över och nu får Molle äntligen leka med alla sina nya leksaker

 
En alldeles egen Bobby Car fick Molle.
Joppe har en egen, så nu behöver det inte bli bråk

 
Sötaste polisen i stan

 
Sista kalasbilden, tagen 18:54.
Några få minuter efter somnade Molle gott i sin säng, glad men trött efter en kalasig helg
 

3 kommentarer:

  1. Vad stor Molle har blivit! Grattis i förskott :) Vad kryddar du dina kycklingspett med? De såg supergoda ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kycklingspetten är marinerade med sweet chilisås, vitlök, soya och salt. Supergoda!

      Radera
  2. Herregud vad söt han är. GALET söt!! :)

    SvaraRadera