lördag 29 december 2012

Fina vänner

Jag har haft lite svårt med att hålla reda på dagarna nu när det har varit jul och fick idag fundera ett tag innan jag kom på att det faktiskt var lördag. Känns inte alls som lördag idag, men det fick duga ändå. Jag och Jonas åkte iväg en snabb sväng till Lidköping för att göra lite ärenden samt kompletterade lite till nyårsmiddagen. När vi kom hem hämtade vi barnen hos mina föräldrar och blev dessutom bjudna på god lunch.
 
I eftermiddags åkte vi hem till Maja, Jonas och Sixten för att äta våfflor och låta barnen få byta julklappar. Givetvis så kom även Petra, Marcus och Charlie dit också, så vi var ett härligt gäng. Det var ett tag sedan vi sågs allihopa och vi kom fram till att det var på Molles 1-årskalas, alltså för över en månad sedan. Illa illa! Så nu har vi planerat in lite träffar i januari, vi ska försöka få in en frukost tillsammans samt att jag har bjudit hem dem på födelsedagsmiddag.
 
Barnen lekte för fullt i alla fall och det är kul nu när Molle och Sixten har blivit lite äldre och kan vara med och härja. Vi hade en mysig eftermiddag och när Petra, Marcus och Charlie behövde åka vidare för att åka på kalas, stannade vi andra kvar och beställde pizza.
 
 
Charlie och Joppe väntar på våfflorna

 
Molle och Marcus myser och busar på samma gång

 
Leken är i full gång, både hos de stora och små

 
Petra läser om Babblarna för Charlie och Joppe

 
Molle ska öppna julklapp

 
Barnen öppnar julklappar och jag fotar med mobilen

 
Joppe läser Alfonsboken han fick av Sixten

 
Jag och mina fina vänner tillsammans med de yngsta killarna
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Melkers kommentar om inlägget : Det är BÅDE min Sarlie och min Joppe!!! :)

    SvaraRadera
  2. Hihi så gulligt Emelie!

    Mysig jultradition som vi måste fortsätta med!

    SvaraRadera