söndag 30 december 2012

Näst sista dagen

Idag är det den 30:e december och den näst sista dagen detta år. Imorgon är det nyårsafton och vi lämnar ett mestadels underbart 2012 bakom oss och siktar på ett, förhoppningsvis, fantastiskt 2013. Året har verkligen gått fort och jag kan inte förstå hur det redan kan vara nyårsafton imorgon. Det var ju inte alls länge sedan vi var hemma hos Emelie med familj och firade nyår. Molle var bara drygt 1 månad och så pytteliten. Nu är han en stor liten kille som både kan äta själv (dock inte kladdfritt) och gå själv.

Den näst sista dagen detta år spenderades städandes. Barnens mormor och morfar ville gärna låna barnen och vi ville gärna städa ostört så det blev ett vinnande koncept. Jag och Jonas städade bort julen och gjort fint inför morgondagens nyårsfirande. Vi får dock se hur länge det håller sig fint här hemma, det är inte det lättaste när man har två små kottar som är experter på att stöka ner. När städningen var klar fick vi lunch hos mina föräldrar och sedan åkte vi vidare hem till Petra, Marcus och Charlie. Där hjälpte snälla Petra oss med att lägga över en massa filmer till Joppe på iPaden, vi blev bjudna på mumsig marängsviss och barnen drog fram varenda leksak Charlie äger.
 
Efter en stund lämnade jag mina vänner och familj och åkte till gymmet för att gå på ett välbehövligt och efterlängtat spinningpass. Det märktes att det var ett tag sedan jag tränade och jag fick slita för att orka genomföra 60 minuters spinning (15 minuter extra detta pass). Men envis som jag är så ger jag aldrig upp och efter 60 minuter var jag svettig och nöjd. Imorgon förmiddag är det dags att träna igen och då ska jag våga mig på Maratonspinning. Ett extra långt spinningpass ska genomföras och det ska bli spännande och roligt. Tänkte först inte träna med tanke på att vi ska ha nyårsmiddagen hemma hos oss imorgon kväll, men sen kände jag att det nog bara gör mig gott med ett avbrott i allt fixande.
 
Hoppas ni har haft en bra dag och att ni är laddade för att fira in det nya året imorgon!
 
 
Bild från igår på tre rejält trötta Lundbergare
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar