torsdag 27 december 2012

Julen 2012 - del 2

Nu har vi precis sett klart på filmen, det blev Taken 2 ikväll. Herregud vad bra den var! Jag trodde innan att den skulle vara bra, men att den skulle vara så otroligt bra trodde jag inte. Första filmen var ju helt suverän och jag hade svårt att tro att den andra skulle kunna leva upp till samma nivå. Men så fel jag hade! Jag satt helt fastklistrad med blicken framför tv:n utan att kolla på mobilen en endaste gång, haha.

Här kommer fortsättningen på vår Jul 2012 och nu är vi framme vid den allra bästa dagen, julafton. Julaftonsmorgon började inte riktigt som vi hade planerat, barnen julklappar som de skulle få i sina strumpor var spårlöst borta. Vi letade och letade men hittade dem aldrig. Jonas kom lite senare på att han nog hade varit och lagt dem i påsarna med alla andra julklappar. Men som tur var hade ju barnens mormor och morfar givetvis köpt morgonpaket som de fick. Vi började julfirandet med den traditionella julfrukosten hos oss, som vanligt kom Jonas föräldrar, Jonas bror med familj, mina föräldrar och min syster (Patrik var hemma i Hamburgsund). Vi åt skinkmackor och risgrynsgröt och hade det mysigt.


 
Molle är redo att inta julfrukosten

 
Barnen öppnar sina julklappar från kusin Jonathan

 
Joppe leker

 
Farbror Peter och Jonathan


Barnens farfar och farmor

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar