torsdag 31 januari 2013

En dag i Lidköping

Torsdag kväll och jag sitter i soffan under en filt och ser på Tv4play. Barnen sover och Jonas är på bio i Skövde. Jonas är inte borta ofta på kvällarna men de få gånger han är iväg är det rätt skönt att få vara själv. Jag älskar att ligga i soffan med en kopp te och slötitta på tv, njuta av tystnaden och bara koppla av. Och ikväll kan jag verkligen koppla av, tack vare att det är så fint här hemma. Allt är undanplockat och nystädat, vilket innebär att jag verkligen kan släppa allt och bara njuta av full avkoppling. Skönt!

Idag har jag och Molle varit i Lidköping. Där mötte vi upp fina Josefine och Vincent. Vi tog några varv på stan, kikade i affärer och åt lunch. Lagom till lunchen vaknade både Molle och Vincent. Till Molles förtjusning beställde jag kebabtallrik. Molle älskar pommes så han blev väldigt glad. På vägen hem hämtade vi upp en glad Joppe på förskolan. Han var så stolt över att han fick åka bil hem från förskolan. Det händer nästan aldrig eftersom vi bor så nära.

Imorgon är det fredag! Underbara fredag!


1 kommentar: