onsdag 30 januari 2013

Wednesday

Ända sedan jag fick barn har mycket av samtalsämnet med nära och kära samt mina inlägg här handlat om sömn. Det är först när man får barn som man inser att man tidigare hade det väldigt bra sömnmässigt. Även fast man kanske inte alltid fick ihop så många timmar så var de oftast alltid sammanhängande och ändå klagade man över att man var så trött.

Det här inlägget är inget undantag utan handlar givetvis om sömn. Min önskan om att barnen skulle sova gott inatt föll inte in. Molle har trasslat inatt och valde olyckligt vis att även vakna mycket tidigare än vanligt. Innan klockan 6 är inte okej! Han lyckades även väcka stackars Joppe som definitivt hade behövt mer sömn. Eftersom Joppe vaknade så tidigt valde jag att hämta honom direkt efter lunch så kan kunde mysa ner sig i soffan och ta det lugnt hemma.

Medan Joppe var på förskolan gick jag och Molle hem till Maja och Sixten. Väldig lägligt att det var hon som bjöd på frukost idag när jag var så trött. Underbart att få sätta sig vid ett färdigdukat bord och mumsa god frukost. Molle somnade i vagnen på vägen dit och sov under mina två timmar hos Maja. Han sov sig även igenom hämtningen av Joppe och vaknade lagom tills vi närmade oss vårt hus. Nästan tre timmars sömn var välbehövligt för Mollisen.

Jag och barnen har nu myst ner oss i soffan för att se på film. Innan dess har vi lekt och ätit pannkaksmellis. Mysig eftermiddag med nöjda och glada barn. När Jonas kommer från jobbet ska jag och Joppe ta en promenad till biblioteket för att låna lite böcker. Lite ensamtid för Joppe med mig, det behöver vi båda.


1 kommentar: