torsdag 24 januari 2013

Imorgon är det fredag!

Torsdag kväll och jag är så glad över att det är fredag imorgon. Vår torsdag har nämligen inte varit så bra som jag hoppats och jag har hela dagen längtat efter torsdagskvällen. Jag och Jonas beslutade igår att Joppe skulle få vara hemma idag från förskolan, så vi kunde ha en mysig dag tillsammans och ta tidig helg. Och tidigt blev det...Barnen vaknade redan 06:40 i morse, vilket är alldeles för tidigt i det här hemmet. Tidig morgon innebär trötta barn precis hela dagen. För att tiden skulle gå åkte jag och barnen iväg en sväng med bilen och gjorde några ärenden, klockan var då bara 08:45. Vi åkte och tankade och sen tog vi en sväng på ICA tillsammans med hela stadens pensionärer. När vi kom till frukt- och grönt avdelningen var kundvagnen helt full så vi fick styra mot kassorna istället. Inte lätt att storhandla med två barn i kundvagnen, de tar lite plats om man så säger. Men de skötte sig exemplariskt under hela handlingen så de fick en liten chokladbit att dela på i hissen ner till parkeringen. 

Väl hemma igen började tröttheten komma ordentligt och Molle gnällde konstant tills jag till slut fick honom att somna. Joppe som också var trött, men som inte ville vila, bröt ihop för minsta lilla jag sa till honom som kunde uppfattas som ett nej. Sa jag "Joppe kan vi inte leka med bilarna i ditt rum istället, för Molle sover vet du". Då bröt han ihop totalt och tyckte att jag var världens elakaste. Och så fortsatte Joppes eftermiddag. Molles sovstund blev på tok för kort, vilket givetvis inte bidrog till ett strålande humör. Sen att jag hade städning på schemat gjorde ju inte dagen bättre. Men städat blev det och när Jonas kom hem kom mamma hit och tog hand om barnen så jag och Jonas kunde åka och handla lördagens vin/öl/cava samt ta frukt- och gröntavdelningen på ICA där jag fick avbryta handlingen tidigare. Barnen hade varit snälla och goa så det var skönt att höra. 

Nu ikväll har jag varit hemma hos Maria på "House Of Lola - Party". Jätteroligt, väldigt fina kläder och gott fika. Mysigt att träffas och shoppa lite. Ett bra avslut på en mindre bra torsdag. 

...Men imorgon är det fredag....



Dagens Molle, när han visar sin goa underbara sida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar